Mfransen/ April 8, 2013/ Mathroos, Rondje Atlantic 2012-2013/ 0 comments

We keken al lang uit naar Dominica, veel mooie verhalen over gehoord. Een week lang zijn we op pad geweest en we kwamen alleen op de boot om te slapen. Dominica is een geweldig eilanden en we konden geen genoeg krijgen van de wandelingen naar mooie rivieren, hoge watervallen en stinkende, borrelende bronnen. Er schijnen 365 rivieren te zijn en dat op een eiland van 1200 m2 waar ongeveer 70.000 mensen wonen. De mensen zijn geweldig aardig, altijd in voor een praatje. We hebben weinig geblogd, dus ik probeer alles in een blog te vertellen.

Op vrijdag kwamen we aan op Dominica en meteen lagen Boris, Angelique en Roos van de Exploreur en Paul van de Harmattan aan onze boot. Tijdens de borrel genoten we van de laatste rum- en tipunches die Tom bij ons achterliet. Op zaterdag konden we de auto van de Exploreur lenen en gingen we met Paul op pad. We liepen naar de Middleham falls, een lange wandeling door een mooie groen woud. Helaas kregen we verschillende grote buien op onze hoofden en toen we bij de waterval aankwamen waren we tot op het bot nat. Ook de handdoeken waren nat, de rugzakken, alles. Schuilen onder een bananenboom werkt ook alleen totdat de bladeren het begeven onder het gewicht van al dat waterDominica is een mooi groen eiland, we weten nu waarom. Volgende stop is de Titou gorge gegaan. Dat is een lange smalle kloof waar aan het einde een waterval instroomt. Je kunt tegen de stroom opzwemmen naar de waterval toe. Door alle regenval was die erg stroom erg sterk en konden we niet tot de waterval zwemm
en. Maar het is schitterend, een ultiem stukje natuur en spanning. Het water was erg koud dus we hebben Max op het boogieboard naar de waterval meegetrokken zodat hij het ook kon zien. Fien bestede haar tijd liever onder de warme straal water die uit de berg kwam. Bij thuiskomst worden we uitgenodigd voor een barbecue op de Exploreur. Dat is een catamaran dus we genieten van de ruimte en de kids vinden het supergezellig met Roos. Samen lezen ze stapels van Roos’ Donald Ducks.

Zondag was het eerste paasdag. De kids geloven niet meer in de paashaas, maar willen erg graag eieren zoeken. We verstoppen de gekookte en nep eieren boven dek en de chocolade eieren onderdek in de hoop dat ze niet zo snel smelten. We hebben afgesproken om een stuk te gaan varen op de Exploreur om walvissen te spotten. Er schijnt hier op vijf mijl uit de kust een potvissengroep te wonen die je makkelijk kunt zien. Het was een leuke tocht op de catamaran, maar de potvissen hebben we niet gezien. We zijn zelfs in de mast gaan hangen om vanaf hoger beter uitzicht te hebbenhelaas. Onze mening over zeilen op cats is wel bijgesteld. We dachten altijd dat zeilen op een cat (sorry Yme en Boris) iets was voor watjes. Maar het is hard werken met bakstagen, zwaarden ed. Wij hebben in drie minuten de zeilen staan, dat is daar wel anders.

Maandag 2e paasdag een dagje rust. Wat opgeruimd, spelletjes gedaan en gelunched in het Anchorage hotel voor de deur en daar wat informatie gevraagd over het huren van een auto. Dat was snel geregeld, we worden morgenochtend opgehaald. We borrelen op de Jan van Gent die net de baai binnenkwam varen.