Mfransen/ August 14, 2012/ Mathroos, Rondje Atlantic 2012-2013/ 6 comments

Gelukkig waren we gewaarschuwd en zijn we vanochtend vroeg vertrokken naar de volgende ria; die van Camarinas. Want om 5 uur barstte het los, met 40 knopen vloog de wind over het dek.

Alle boten uit de ria van Laxe vertrokken vroeg, in convooi voeren we naar Camarinas. We probeerden te zeilen, maar er was erg weinig wind. De haven van Camarinas is klein, gelukkig was er nog een box voor ons. Na een wandeling door het dorp zagen we de storm aankomen, witte lage wolken die van de overkant van de ria aan kwamen drijven. Snel hebben we de kuiptent er nog op gezet. Die had ik in Engeland onderin de kast gelegd met het idee dat we die pas over een heeeleboel  maanden weer nodig zouden hebben. Nu is het wel erg fijn, we zitten te borrelen in onze tent, terwijl de regen op het dek klettert en we de windmeter in de gaten houden. 45 knopen, windkracht 9!! We hebben Max en Fien gribfiles laten zien, dus die weten dat we nu wel in het rood zitten! Morgen gaat de zon weer schijnen en gaan we aan de overkant naar het strand. En voor nu ben ik blij met de haven, ookal kost het dan weer wat havengeld. Kunnen we meteen alles weer opladen; de Asus, Iphone, tandenborstel, Nintendo,….

Share this Post

6 Comments

1. Hihihihi zo ben je binnen een maand al heeeeel wat meer erVAREN… whoehahahaha! xxx

2. Gaaaaaaaf om alles bij te lezen! Moest even uitzoeken waarom ik geen updates kreeg, maar nu is alles in kannen en kruiken… De eerste update-mail kwam net binnen.
    Een heeeeeeel dikke knuffel voor Fien!
    Liefs, juf Tess

3. als je naar Muxia gaat, lig je beschut in de haven voor nop. Geen haven meester, stroom, mits je een grote stekker hebt. is maar dat je het ff weet.

4. Hoe zou het buitengaats zijn geweest?

5. Heerlijk om alle verhalen mee te lezen met jullie! het voelt hier nu net als in zuidelijk Europa…warm warm warm.. hahaha..en dan mogen we allemaal weer gaan starten maandag!