Roosschlotter/ July 11, 2010/ Mathroos, Spanje 2010, Uncategorized, Voorbereiding, Zomer 2010/ 0 comments

Zaterdagochtend vroeg zijn we vertrokken uit Barcelona. Vrijdag hebben we de Sagrada Familia bekeken. Sinds we er 10 jaar geleden waren is het grootste deel van het interieur van de kerk afgerond. De hoogte van de gewelven is echt duizelingwekkend en natuurlijk met boomachtige kolommen die zo kenmerkend zijn voor Gaudi. Na een Spaanse middagmaaltijd hebben we in de middag gezwommen bij het strand van Barceloneta.

Maar goed we waren dus vertrokken uit Barcelona en het was erg warm op de boot vandaag, weinig wind en erg veel zon. Je zou bijna denken dat we in Spanje zijn. Toen we vanochtend vertrokken uit Barcelona, kwamen we buiten hoge golven tegen en binnen de kortste keren was ik aan het rennen met droge kaakjes, zeeziektepillen, kotsbakken, dekentjes, ed. Fijn zo’n familie… Uiteindelijk heeft alleen Max zijn ontbijt weer geofferd aan de Neptunus, hij snapt alleen het verband met golven en lang binnen zitten nog niet. Fien wel, die komt naar buiten, neemt een handdoek mee als dekentje en gaat liggen. De wind stond echt verkeerd en we moesten een eerste lange haal weg van de kust maken. Daarna lukte het wel om weer richting de kust te gaan, maar de wind nam steeds verder af. We vertrouwen de motor niet helemaal dus die starten we het liefst zo weinig mogelijk, maar nu was het tijd. Dan kon tenminste ook de zonnetent weer over de giek en zaten we niet levend te verbranden in de Kuip. Gaan we dit nu echt een jaar doen vroegen we ons af.
Maar toen we ergens voor ankers lagen, van de boot af in het water plonsden en speelden was alles weer OK. Max vindt water heerlijk en is niet echt bang, met vleugeltjes aan gaat het heel goed. Fien vond de afstap vanaf het trappetje naar het water nog te eng en is er niet in geweest, maar ldat komt nog wel. Gisteren op het strand van Barcelona heeft ze ook veel gezwommen en was ze apetrots, dus het komt weten we!
We liggen nu in de haven arenys de mar, erg duur maar mooi en … Met een zwembad daar hebben we dus nog tot sluitingstijd in gelegen. Fien zwemt hier vol zelfvertrouwen in het diepste deel. Na het eten ga ik op wacht bij de wasmachine want door de hitte en Barcelona is er niets meer schoon. Het is nu bijna 0.00 uur en ik ga zo de eerste lading eruit halen eens kijken of het me lukt om die ik het donker op de railing te krijgen!

Share this Post

0 Comments

1. Lang leve alle temperaturen! Hier in Groningen is het na een stevige nachtelijke ontweersbui met heel veel water weer bloedje-heet, we luieren ons door de dag naar de finale, maar ik ga niet kijken, ik vind het veel te eng, als ik in stereo allerlei gejoel uit hoeken en gaten hoor dan kijk ik met plezier naar de herhaling van de goals. Leuk dat jullie nog in Spanje zijn! Het lijkt me schitterend om als enig vier hollanders tussen de spanjaarden je suf te schreeuwen als de bal in het GOEDE doel gaat. Kijk uit dat je geen mep krijgt, beetje opvliegend en gepassioneerd zijn ze daar wel.