Mathieu/ July 30, 2010/ Mathroos, Spanje 2010, Uncategorized, Voorbereiding, Zomer 2010/ 0 comments

Vanochtend zaten we om acht uur stipt in de auto. Om rond 12en in Breskens te zijn moeten we de trein van kwart over 9 hebben. En voor het gemak op de terugweg moet ook nog de auto even naar Paul en Niset. Alles gaat zoals gepland en om half een staan we naast onze boot dobberend in de diepte. Wel raar hoor: doordat we uiteindelijk niks van het transport gezien hebben is het net toveren. Na wat gepiel krijgen we alle draadjes uit de mast weer aan elkaar en al met al zijn we toch nog wel een paar uur zoet met het optuigen. Fien en Max gaan lekker buurten bij een naastgelegen visserboot. rond vieren zijn we klaar om uit te varen. Omdat het wat meer overnachtingsopties geeft kiezen we toch maar voor de route binnendoor en dat blijkt een prima keus: de oversteek van de westerschelde helpt de stroom een handje (3,5 handje) en daarna varen we via Vlissingen en Middelburf naar het schoone Veere. We laten het anker vallen op de rede en genieten van de avond al lijkt er vanacht nog wel wat wind te komen….

Share this Post

0 Comments

1. Hallo lieverds, wat is het toch gezellig om al jullie berichten te volgen. Met mooie en droevige momenten, maar elke keer weer fijn om te lezen. Geniet van jullie mooie boot in het o zo mooie Zeeland.
    veel liefs Paulien

2. Lieverds,
    Vandaag om 16.00 uur waren we thuis na een heerlijke vakantie in Toscane, Bella Italia.
    In de vakantie hebben we diverse malen tegen elkaar gezegd hoe zou het zijn met Roos en Thieu.
    Er was helaas geen goede internetverbinding, elke keer viel deze uit. grrrrr
    Enfin, we hebben jullie verhalen al even zitten lezen onder het genot van een wijntje en hopen elkaar snel te zien. Alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Fien morgen, alweer 6 jaar!!!
    liefs en tot gauw, Tjeerd en Martine

1. Hoi luitjes,

Nou alles is goed hoor: boot ligt netjes afgemeerd in de haven van Numansdorp. Hebben twee fantastische weken in Frankrijk en Spanje gehad en nu ook weer een heerlijke weekend in NL. Was toch wel erg leuk het laatste stukje zelf te varen: voelde echt als een beetje thuiskomen.

Komen jullie snel een keer langs om ook de verhalen van jullie vakantie te vertellen!